Яку CMS краще обрати для сайту? - Зображення №1
01

Яку CMS краще
обрати для сайту?

Зміст:
Як вам стаття?
Дякуємо за відгук!
5.0
Переглядів: 1266

CMS, або системи управління контентом, — це готові конструктори для створення блогів, корпоративних сайтів і навіть простих інтернет-магазинів. Вони мають простий інтерфейс, базовий функціонал і велику кількість плагінів для найрізноманітніших завдань. Простота таких коробкових рішень досить приваблива для початківців в онлайн-бізнесі, бо обіцяє швидкий старт та економію. Але чи можуть ці движки бути достатніми для створення повноцінного вебресурсу, і яку CMS вибрати для сайту?


Давайте зробимо всебічний огляд движків для сайту, оцінюючи їхні можливості та недоліки для різних типів онлайн проєктів.


Що таке системи управління контентом?

На зорі інтернету створення вебсайта було трудомістким процесом, що вимагав певних знань. “Движки” з’явились як зручний конструктор для блогів, де можна було абсолютно без технічних знань додати текст та зображення, обрати пункти меню та шаблон дизайну, і все це самостійно розмістити в інтернеті. На початку це були примітивні інструменти, проте правила гри змінив відкритий код. Розробники змогли співпрацювати над ним, розвивати та покращувати, і з’явились такі багатофункціональні платформи, як WordPress, Opencart та Drupal. Додаткове залучення ІТ-спеціалістів до проєкту дозволило власникам сайтів змінювати CMS під свої потреби — наскільки це було можливо.


Сьогодні CMS — це комплекс програмних компонентів, що взаємодіють між собою:

  1. Ядро, що містить основний функціонал для управління контентом та користувачами.
  2. База даних, де зберігається вся інформація про клієнтів та контент сайту (тексти, зображення, відео тощо).
  3. Теми, що відповідають за візуальне представлення: структура сторінок, дизайн, розташування елементів, анімація та інше.
  4. Система модулів для розширення функціональності движка (форум, галерея, інтернет-магазин) чи інтеграції з іншими системами.
  5. Адмінпанель — інтерфейс, через який користувач керує сайтом і всіма його елементами.

Насправді технічна будова CMS складна, а з плагінами ще й не дуже гармонійна через поєднання різношерстних частин коду, але з боку користувача вона виглядає зрозумілим готовим рішенням:


Що таке CMS?

Давайте розглянемо, в чому привабливість CMS-движків для початківців в онлайн-бізнесі та в яких випадках вони вигідні.


Яку CMS вибрати для сайту?

CMS створювались з місією демократизації вебпростору, коли кожен міг створити власний блог. Прагнення до простоти використання та доступності функцій досі є пріоритетом для них.


Популярні CMS активно конкурують між собою, та постійно пропонують нові рішення. В основному функціоналі для сайтів та інтернет-магазинів передбачено налаштування контенту, вибір дизайну та основних функцій, як каталог товарів чи блог. Майже все інше застосовується до основної архітектури за допомогою плагінів — спеціальних модулів готового коду. Вони дозволяють додати:

  • блог зі статтями та новинами магазину;
  • передплати на товари та послуги
  • авторизацію через соціальні мережі;
  • додаткові опції налаштовання товарів перед покупкою;
  • перерахунок вартості доставлення на основі параметрів ваги, розміру, місцеперебування тощо;
  • онлайн-бронювання для різних видів послуг;
  • обмеження доступу до контенту або продуктів для різних груп користувачів;
  • розширені звіти та аналітику;
  • пакетні пропозиції, знижки та подібні;
  • управління відгуками користувачів;
  • інтеграцію з платіжними системами та службами доставлянь;
  • мультимовність та мультивалютність.

CMS-інтерфейси інтуїтивні, а більшість з плагінів можна під’єднати власноруч (особливо, коли немає підвищених вимог до безпеки). Запуск сайту дійсно відбувається за лічені години, якщо не потрібен унікальний дизайн, складні функції чи інтеграції.


Проведемо огляд движків для сайту і подивимося на їх відмінності та гасла, з якими вони були створені.


WordPress: “Код — це поезія”

WordPress був створений для блогів і досі вважається ідеальним для них. Серед CMS-систем він має найкращі інструменти для керування категоріями, публікаціями статей та інтеракцій з читачами. Але окрім цього, новий плагін WooCommerce зробив WordPress платформою для електронної комерції з широким спектром функцій, LearnDash або LifterLMS зручні для створення онлайн-курсів, а на bbPress або BuddyPress навіть розроблять соціальні мережі. Популярні сайти на WordPress:

  • TechCrunch: відомий технологічний новинний портал.
  • Harvard Gazette: вебсайт газети Гарвардського університету.
  • The Hill: популярний новинний сайт у США.

Opencart: “Найкраща безкоштовна і відкрита платформа для eCommerce”

OpenCart виділяється серед інших CMS своєю простотою використання та орієнтованістю на електронну комерцію. Відомі сайти:

  • CXRacing: онлайн-магазин автомобільних запчастин і аксесуарів.
  • Hobbii: онлайн-магазин товарів для рукоділля та в'язання.

Drupal: “Приходьте за кодом, залишайтеся заради спільноти”

Гнучка та потужна CMS для сайту. Дещо відступаючи від принципів CMS, має складний інтерфейс та вимагає технічних знань для налаштування. Відомі вебресурси:

  • NASA: офіційний вебсайт Національного управління з аеронавтики та дослідження космічного простору в Сполучених Штатах.
  • The New York Times: впливова та престижна американська газета.

Magento: “Найгнучкіша платформа для eCommerce у світі”

Magento спеціалізована під створення інтернет-магазинів зі значним функціоналом і вимагає технічних знань. Досить ресурсомісткий движок, для функціонування якої потрібні потужні сервери. Популярні сайти:

  • Helly Hansen: норвезький бренд спортивного одягу та спорядження.
  • Olympus: виробник обладнання для фотографії.

Shopify: “Платформа, на якій будується комерція”

Shopify — хмарне рішення, яке відзначається своєю зручністю та пропонує інтегровані можливості для обробки платежів. Відомі інтернет-магазини на Shopify:

  • Allbirds: бренд екологічно чистого взуття.
  • Gymshark: популярний бренд спортивного одягу та аксесуарів.
  • Kylie Cosmetics: косметичний бренд Кайлі Дженнер.

Wix: “Створіть свій вебсайт сьогодні”

Wix цінується своїми інтерфейсами з інтуїтивно зрозумілими конструкторами перетягування, що значно спрощує процес налаштування та дизайну. Це хмарне рішення також має вбудовані інструменти для SEO та інтеграцію з соціальними мережами. Велику галерею прикладів можна побачити на сайті Wix.


Хорошоп: з фокусом на українську комерцію

Хорошоп був спеціально розробленим для українського ринку, з набором інструментів для створення інтернет-магазинами з урахуванням місцевих особливостей, інтеграцією з популярними українськими платіжними системами та службами доставлянь. Найпопулярніші сайти:

  • мережа магазинів зоотоварів для домашніх тварин.
  • Zhuk.ua: українські бренди одягу та взуття.
  • Termincin: інтернет-магазин стильних канцелярських товарів, офісної техніки та друкованих послуг.

Варто пам'ятати, що більшість онлайн-бізнесів мають власні ІТ-команди, які вдосконалюють вебпроєкти, підвищують їх безпеку та створюють унікальний дизайн. Іноді для сайтів на CMS достатньо мінімального обслуговування, але часто такі платформи не є найкращим вибором для нових проєктів і можуть виявитися дорожчими за кастомну розробку. Чому? Розберімось.


Для яких сайтів не підійдуть CMS та чому?

Обираючи CMS, власники онлайн бізнесу часто очікують, що це буде недорого і виглядатиме пристойно. І це справді так, якщо сайт або інтернет-магазин невеликий і без особливих вимог до функціональності. Однак, якщо планується розширення, можуть виникнути неприємні сюрпризи: додаткові витрати на ліцензії, модулі та підтримку фахівців. З часом сайт з великою кількістю плагінів і доопрацювань ризикує не витримувати нових навантажень та сезонних розпродажів.


Недоліків у CMS для сайту не менше, ніж переваг. Ці движки можна порівняти з модульним будинком: спочатку це швидко й економно, з усім необхідним для житла. Але з часом речей стає так багато, що будинок тріщить, а кількість відвідувачів щодня зростає. Ви налаштовуєте нові поверхи, флігель і тераси, причому найняті різні команди підрядників працюють без взаємокоординації. Найгірше, що стіни й фундамент спочатку не були розраховані на такі навантаження. Одного разу цей «франкенштейн» завалюється, і жодна команда не береться за його ремонт. Тому що простіше все перебудувати з нуля, на міцному фундаменті та з правильним проєктом, що враховує всі майбутні навантаження і розширення. Чи став модульний будинок у цьому прикладі економнішим за будівництво з нуля? Ні, адже його не можна використовувати навіть як основу для нового варіанту будинку. Чи можна назвати модульний будинок взагалі непридатним? Ні, тому що він цілком підходить для конкретних завдань.


Для невеликих, простих сайтів та інтернет-магазинів CMS досить продумані. Проблеми виникають, коли бізнес починає зростати. Виявляється, що движок погано витримує збільшений трафік і додавання функцій. Найслабше місце CMS — плагіни. Вони пишуться без узгодження сторонніми розробниками, а тому часто містять помилки. Чим більше буде потрібно функцій сайту чи інтернет-магазину, тим більше їх доведеться встановити. Така надлишковість зазвичай негативно впливає на швидкість завантаження та SEO позицію. Тому час від часу плагіни потрібно перевіряти, оновлювати чи деактивувати. Одним словом, спокою власнику сайту не буде.


Але навіть це не гарантує злагоджену роботу сайту, адже одна з головних проблем CMS-плагінів — недостатність їх тестування ще в процесі створення. Це не завжди пов'язано з недобросовісністю: нерідко їх розробники мають обмежені ресурси та дедлайни. Та й перевірку потрібно проводити в сумісності з різними версіями CMS та іншими плагінами, а це неможливо через їхню чималу кількість. Зрештою такі незалежні блоки коду часто починають працювати всупереч один одному через відсутність ізоляції, різні стандарти кодування, накладення функцій та запит до тих самих файлів CMS. Також варто зазначити, що у розробників плагінів немає особистої відповідальності за якість коду перед власником сайту, як це відбувається в індивідуальній розробці.


Що краще: CMS чи фреймворк?

CMS, безумовно, спрощують створення та управління вебсайтами, але вони не є панацеєю і не завжди дозволяють власнику сайту обійтися без допомоги фахівців. Ось кілька причин, чому залучення ІТ-команди може бути необхідним:

  • При досить простому інтерфейсі, деякі налаштування все-таки можуть вимагати технічних знань. Найчастіше це стосується плагінів чи оновлення движка, розв'язання проблем з безпекою та оптимізації швидкодії.
  • Налаштування складних бізнес-процесів, як обробка замовлень, розсилка електронних листів може вимагати розробки спеціальних сценаріїв та інтеграції з різними системами.
  • Унікальний функціонал, що виходить за рамки стандартних можливостей CMS, справа не проста. CMS пропонують великий набір шаблонів та модулів, але всі вони обмежені рамками движка. До того ж вони впізнавані. Якщо ви не хотіли б, щоб ваш сайт мав такий самий дизайн, як і сотні інших (часто неякісних), прийде час замислитися над власним шаблоном.
  • Навіть найтоповіші CMS не можуть задовольнити високі вимоги до безпеки, оскільки вразливі до хакерських атак. Особливо через нерегулярність оновлень і ненадійні плагіни, чому з'являється потреба у фахівцях з кібербезпеки.
  • Найімовірніше, що знадобиться оптимізація швидкості завантаження сторінок, тому що продуктивність важлива для користувацького досвіду і SEO. ІТ-команда часто допрацьовує кешування, стиснення зображень та інші параметри.
  • Якщо бізнес зростає, потрібна розробка нових функцій через існуючі чи самописні плагіни та стабілізація системи через них.
  • Будь-які помилки, що виникають на сайті, усунути людині без технічних знань непросто. Іноді для цього потрібні складні технічні дії, як аналіз логів чи налагодження коду.

І, нарешті, будь-якому сайту потрібна підтримка та обслуговування, куди входить регулярне оновлення, резервне копіювання даних, моніторинг безпеки та відновлення сайту після атак.


Звісно, якщо у вас простий сайт із мінімальним функціоналом, може буде достатньо власних сил. У всіх інших випадках без залучення фахівців не обійтися, через що нівелюються основні плюси готових движків. Хоча й це не панацея, бо кодова основа CMS обмежена для подальшої кастомної розробки.


Щоб зрозуміти це, повернемося до того, для чого саме були створені CMS — як легкий, зручний інструмент для блогів. Сьогодні вони намагаються охопити й складні сфери, як електронна комерція, корпоративні сайти та навіть соцмережі. Але створення чогось складного на CMS — це шлях ризиків і помилок, що далеко не завжди може дозволити собі сучасний бізнес.


Можна було б сказати, що сайт на CMS може стати початком, а з розвитком бізнесу його можна було б перевести на фреймворк — але це не так. Від початку CMS — коробкове рішення, з усталеним каркасом. Поліпшити його архітектуру не вийде або вийде дорожче, ніж це було б замовлення з нуля. Куди логічніше відразу звертатися в компанії веброзробки. Але чому, якщо це дорожче і ще не відомо, які будуть надалі функції сайта? Тому що існує чудова альтернатива CMS — MVP.


Альтернатива CMS: MVP

Концепція MVP полягає в створенні мінімально життєздатного продукту, який включає лише основні функції, необхідні для задоволення потреб користувачів. Це дозволяє швидко вивести продукт на ринок, зібрати зворотний зв'язок і продовжувати його розвиток на основі отриманих даних, але при цьому одразу на правильній кодовій базі, як на міцному фундаменті. Це дешевше та швидше, ніж розробка повноцінного сайту з нуля, особливо, коли в хід йде такий фреймворк, як Laravel. Як варіант, можна залучити готовий дизайн та верстку, і розробити лише бекенд, що вже займе значно менше часу.


Як і CMS, Laravel має величезну екосистему готових рішень для реалізації всіх функціональних вимог, але зберігає при цьому повну свободу, гнучкість та контроль над кодом. В Laravel буде зручна адмінпанель з усіма тими функціями, які будуть потрібні — без спектра зайвих, якими зазвичай перенасичені готові движки. Кардинальна різниця з CMS в тому, що готові модулі коду в Laravel розробляються під високою відповідальністю щодо їх взаємодії, і лише для конкретних задач. Додамо високий рівень безпеки та передові технології, що ідеально для складних, масштабованих вебдодатків. Завдяки підходу MVP, ви зможете швидко адаптуватися до змін на ринку та ефективно реагувати на потреби користувачів, забезпечуючи стабільний ріст і розвиток вашого бізнесу.


Підсумовуючи

При виборі CMS для розгортання вебсайтів, ми радимо попередньо оцінити функціональність та безпеку платформ, маркетингові можливості та відгуки про плагіни. Створення сайту на основі фреймворку Laravel має численні переваги порівнянно з цим, коли мова йде про повноцінний вебпроєкт та індивідуальну бізнес-логіку. Більш лаконічні моделі розробки, як MVP, також дозволяють швидко отримати сайт, який можна буде поступово розвивати, але мати одразу при цьому надійний фундамент. Звертайтесь до нас, і ми знайдемо для вас найкраще рішення!

Наступна стаття CMS чи фреймворк: 9 питань для правильного вибору
Попередня стаття Аутсорс та аутстаф: різниця та особливості
Давайте обговоримо ваш проєкт
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше
Блог
#0000

Читайте також інші статті в нашому блозі

Навіщо потрібна CRM-система: поняття, переваги, різновиди
22 Лют, 2024
CRM — це програмне забезпечення для автоматизації та керування взаємодією з клієнтами. Тут в електронному вигляді зберігаються всі дані про історію замовлень та продажів, про кожного клієнта та його уподобання, а також про попередні взаємодії бренду зі споживачем.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Яку CMS краще обрати для сайту? - Зображення №5
Yii або Laravel: що краще для вашого проєкту?
02 Січ, 2024
Завдяки технологічному розвитку, писати на PHP код з нуля тепер не обов'язково: існує безліч фреймворків — готових моделей, «шаблонів» для програмних платформ, серед яких найпопулярнішими стали Yii2 і Laravel. У чому їхня відмінність і який із фреймворків для створення продукту обрати? Розповідаємо та порівнюємо структури в цьому матеріалі.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Яку CMS краще обрати для сайту? - Зображення №6
Що таке PWA: детальна інструкція зі зразками коду
26 Лют, 2024
PWA, або Progressive Web Apps, — це вебдодатки, які поєднали в собі все найкраще з вебсайтів і мобільних додатків. Схожі на нативні за своїм функціоналом, вони працюють на будь-якому пристрої, де є веббраузери.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Що таке Single Page Application?
06 Бер, 2024
Останнім десятиліттям з'явилася величезна кількість вебдодатків на будь-який смак. Всі вони об'єднані фокусом на легкій, навіть витонченій взаємодії з користувачем: швидке завантаження, максимально інтуїтивний інтерфейс і безшовна взаємодія.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
 
Контакти
#0000

Готові розпочати? Зв'яжіться з нами!

Телефон:
+38 (096) 880 99 00
Адреса:

Україна, Житомир
вул. Вітрука 9в

Графік:

Пн – Пт 9.00 – 19.00

Телефон:
+48 570 337 815
Адреса:

Poland, Warsaw, 00-842
Łucka street 15/204

Графік:

Пн – Пт 9.00 – 19.00

 
 
Зв'яжіться з нами
#0000

Залишилися запитання?

Будь ласка, заповніть форму нижче і наші спеціалісти зв'яжуться з вами якнайшвидше!
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше.