Розробка CRM-системи на замовлення: вартість та терміни - Зображення №1
01

Розробка CRM-системи
на замовлення: вартість
та терміни

Зміст:
Як вам стаття?
Дякуємо за відгук!
5.0
Переглядів: 3575

Кожна компанія унікальна, а тому одна й та сама послуга у світі надається по-різному і з різним результатом. На це впливає багато факторів, але один із найважливіших — це інструменти. Кастомні CRM-системи, розроблені на замовлення, дають змогу надавати послугу на новому рівні, оптимізуючи всі цикли взаємодії в бізнесі.


У цій статті ми розглянемо економічні аспекти розробки CRM-системи: вартість замовлення, терміни виходу на ринок та як оптимізувати витрати.


Скільки коштує розробка CRM-системи?

Глобальний ринок програмного забезпечення для управління взаємовідносинами з клієнтами стрімко розвивається:


Доходи ринку програмного забезпечення для CRM у всьому світі з 2017 по 2026 рік

CRM-системи, які раніше були вузькими інструментами для воронок продажів, сьогодні поступово перетворюються на бізнес-інструменти. Додаткові можливості пропонують і постачальники готових рішень, але цим самим посилюють надлишковість таких систем та їхню одночасну недостатність для конкретного бізнеса, при цьому без технічної підтримки. Тому власники зростаючих компаній з часом звертаються за розробкою програмного рішення саме для їх бізнес-процесів.


Якщо говорити про індивідуальну CRM-систему, скільки коштує її розробка прямо пропорційно залежатиме від людино-годин, які будуть витрачені. В ІТ все вимірюється часом, а час — складністю. Мають значення обсяг проєкту, складність дизайну, майбутні функції, інтеграції, цикли тестувань та навіть вибір команди. Щодо погодинних ставок розробників, ті варіюються залежно від країни: у США чи Західній Європі це $70-100/год, тоді як в Україні — $25-60/год. Це робить залучення глобальних талантів вигідним, адже компанії, як-от Asabix, пропонують першокласні ІТ-навички за нижчою ціною.


Невизначеність щодо вартості розробки CRM-системи зникне в перші хвилини співпраці з нашою командою. Наш чіткий підхід допоможе одразу підрахувати вартість та задокументувати всі етапи з їх часовими рамками. З нашої практики, розробка CRM займає від 3-х місяців і більше, залежно від складності. А що може уповільнити чи пришвидшити процес, читайте далі.


Які фактори впливають на вартість та тривалість розробки CRM?

В процесі розробки CRM-системи вартість може бути оптимізована завдяки правильному підходу, вибору технологій та залученню досвідченої команди з подальшою підтримкою.


Методологія та підготовка (вплив +/- 30%)

Професійний підхід передбачає проведення детального аналізу вимог на початку проєкту, створення мапи розробки та відповідної документації. Визначається обсяг проєкту, прописуються всі вимоги до нього — так він не “розповзатиметься” в процесі реалізації, що теж зекономить кошти. Такий аналіз гарантує мінімальну кількість змін, що будуть внесені в проєкт під час роботи.


Етапи процесу розробки CRM

Наші гнучкі методології розробки допоможуть адаптувати систему до можливих змін, що теж зменшує ризик витрат. На етапі підготовки ми згрупуємо певні функції та розставимо їхні пріоритети в Jira — інструменті управління проєктами. Скомбінуємо завдання для розробки й частина з них буде йти паралельно, заради оптимізації швидкості процесів. Важлива повна залученість команди та постановка правильних питань, щоб точно визначити структуру проєкту, його терміни й вартість.


На цьому етапі наші клієнти отримують повну ясність щодо складності проєкту та необхідних ресурсів, а команда розробки — послідовності завдань та їхні терміни.


Функціонал (вплив +/- 50%)

Тривалість розробки CRM-системи, скільки коштуватиме її реалізація та які потрібні ресурси більшою мірою залежить від запланованого функціоналу.


Нерідко CRM асоціюються з воронками продажів, але сьогодні їх функціонал вражаюче ширший. Це такі модулі, як:

  • База даних, яка централізує інформацію про клієнтів з різних джерел в єдиному профілі з історією взаємодії, що важливо для оперативного вирішення проблем.
  • Управління товарами, що передбачає моніторинг їх наявності, облік, управління постачаннями тощо. Для рітейлерів також потрібен модуль склада та логістики, який включає керування інвентарем, запасами, замовленнями та поставками.
  • Управління взаємовідносинами з партнерами, що забезпечує облік контактів та угод. Схожий блок “управління постачальниками” зберігає інформацію про контрагентів, контракти, замовлення та платежі.
  • Управління підтримкою, яке реалізується через систему тікетів, базу знань, онлайн-чати та GPT чат-боти в режимі реального часу — усе заради якісного обслуговування.
  • Модуль замовлень, який скорочує накладні витрати, оптимізує маршрути замовлень та розподіл товарів між складськими приміщеннями.
  • Маркетинговий модуль, що фіксує ліди з різних кампаній, консолідує їхні дані, статус та активність, щоб визначити постійних клієнтів. Система автоматизує надсилання персоналізованих емейлів, керувати соціальними мережами та отримувати миттєві повідомлення про згадки бренду.
  • Управління персоналом, або єдина інформаційна база даних про працівників компанії, їх навчання, підтримка та інструменти управління кар'єрою.
  • Управління проєктами, куди входить планування завдань і розподіл їх між членами команди, контроль термінів виконання, моніторинг прогресу та аналіз продуктивності.
  • Модуль документообігу для управління контрактами, звітами та іншими документами з функціями створення, затвердження, зберігання та доступу.
  • Відстеження робочого часу для аналізу та оптимізації робочих процесів.
  • Аналітика, яка допомагає відстежувати показники конверсій, маркетингових кампаній та інші бізнес-процеси.
  • Модуль бухгалтерії, через які ведеться облік фінансових транзакцій, формує звітність, планує бюджет та здійснює розрахунок заробітних плат. Сюди відноситься й фінансовий блок для управління рахунками компанії, визначення потенційних ризиків.
  • База знань для співробітників та клієнтів, де у відкритому доступі можна розмістити необхідні матеріали, відеоінструкції чи опитувальники.
  • Підтримка програм лояльності для впровадження процесів гейміфікації, нараховування балів та бонусів.
  • Модуль рекрутингу для публікації вакансій та збору відгуків з різних джерел в базу кандидатів.
  • Спеціалізовані модулі, як організація івентів, сервісне обслуговування — розробка та підтримка будь-якого модулю можлива з нашою командою експертів.

Завдяки новим, розширеним модулям, CRM перетворюється на інструмент, який охоплює майже всі рівні діяльності компанії. Інвестиції в індивідуальну систему вже на перших етапах розробки та впровадження виправдовують себе завдяки операційним покращенням, інтеграції фронт- та бек-офісів і вдосконаленим маркетинговим кампаніям. На довгій дистанції це забезпечує скорочення витрат завдяки глибокому розумінню бізнес-процесів і, відповідно, точнішому націлюванню на клієнта.


Завдяки таким модулям реалізується персоналізована співпраця з клієнтами, де кожна точка взаємодії та підтримки оптимізована для досягнення задоволеності. Що важливо, в індивідуальній CRM узгодженість функціоналу відбувається ще на рівні коду, чого не можуть запропонувати готові рішення. Необхідно, щоб всі компоненти безшовно працювали з іншими інструментами, як єдина екосистема, а це вже вимагає технічної майстерності. Саме тому через кастомну розробку є можливість реалізувати функції, яких немає у конкурентів, і вивести послуги на ринок з передовою пропозицією.


Щоб зрозуміти, які будуть потрібні функції для вашого продукту, ми відмалюємо з вами blueprint — шлях “щасливого клієнта”, від першого контакту до закриття угоди і подальшої підтримки. Визначимо вузькі місця бізнесу та як нова система їх покращить, який буде початковий функціонал і що можна розвивати поступово.


Інтеграції (вплив +/- 20%)

CRM нерідко інтегруються з бізнес-інструментами: це інтеграція з системами оплати, управління складом, бухгалтерськими системами, телефонією, службами доставки, маркетплейсами, соціальними мережами та будь-якими іншими сервісами з відкритим API. Наші рішення досконало поєднуються з існуючою інфраструктурою, завдяки чому компанії розширюються, не обмежуючись проблемами сумісності.


Окремо відзначимо можливості інтеграції штучного інтелекту (AI) ще в процесі розробки. У CRM різного рівня все частіше впроваджують штучний інтелект і машинне навчання. Ці технології вміють аналізувати дані про настрої клієнтів, проблеми з продуктивністю та виявляти закономірності. Наприклад, штучний інтелект здатний визначити, скільки точок дотику потребує середній клієнт і які повідомлення є найбільш ефективними для укладання угоди. Для маркетингових задач ШІ цінний вмінням відправляти безпомилкові електронні листи різними мовами в потрібному тоні та здійснювати онлайн-підтримку. Завдяки впровадженню ШІ CRM-рішення стають “розумнішими”.


Під’єднання цифрового обладнання (вплив +/- 50%)

Інтеграція цифрового обладнання — окрема послуга. До CRM приєднують пристрої, які будуть передавати дані в режимі реального часу. В роздрібній торгівлі це під’єднання POS-систем, в медицині — спеціальних пристроїв, в логістиці — відстеження вантажів через GPS та моніторинг складських камер. Ці елементи з’єднані та обмінюються даними через CRM як цифровий центр.


Підхід до розробки (вплив +/- 70%)

Надамо орієнтовну вартість розробки CRM-системи нашою командою та які підходи пропонуємо ми.


Наша команда експертів має багаторічний досвід у розробці та підтримці унікальних рішень на замовлення. В роботі над системою управління відносинами з клієнтами ми:

  1. Розробимо та задокументуємо концепцію майбутньої системи на основі бізнес-процесів. Оцінимо можливі ризики нового програмного забезпечення й продумаємо стратегії їх зменшення, чітко визначимо обсяг проєкту.
  2. Створимо інтуїтивний UX/UI дизайн для легкої навігації без втрати часу на її вивчення.
  3. Визначимо архітектуру коду та інтеграцію з необхідними сервісами, а також сплануємо майбутнє масштабування проєкту.
  4. Дотримуючись останніх практик безпеки, розробимо головні компоненти та поступово додаватимемо нові.
  5. Проведемо ретельне тестування інтерфейсу користувача, точності даних та інтеграцій на декількох етапах розробки, щоб все працювало належним чином.
  6. Реалізуємо навчання та документацію для вашої команди.
  7. Розгорнемо систему на сервері та проаналізуємо відгуки перших користувачів.
  8. За потреби — забезпечимо подальшу технічну підтримку.

Ми пропонуємо два підходи: розробку повнофункціональної CRM за технічним завданням (ТЗ), розбитим на чіткі етапи, або MVP — мінімально життєздатного вебпродукту.


MVP: мінімально життєздатний продукт

MVP — це розробка та запуск мінімально життєздатного продукту з найголовнішими функціями, але подальшим їх розширенням. Це економний підхід, що дає змогу вирішити перші базові завдання та одночасно коригувати проєкт на основі зворотного зв’язку від користувачів.


MVP допоможе швидко запустити та перевірити ідею на ринку, оцінити цінність кожної окремої функції та чи потрібна її підтримка надалі. Нові функції до MVP будуть додаватися поступово, хвилями, щоразу демонструючи покращення CRM.


FVP: повнофункціональна система

У цьому варіанті CRM одразу створюється з усіма необхідними функціями. Ми проводимо глибоку аналітику, плануємо поетапну розробку, дизайн та тестування. Після запуску користувачі отримують готову систему, з усім спектром послуг — як зрілий продукт, що може з перших днів конкурувати на ринку. Розробка такої моделі, звичайно, займе більше часу та ресурсів, ніж MVP. Проте цей варіант підходить краще, якщо достатньо ресурсів та майбутній функціонал чітко визначений.


MVP (від $5 000) FVP (від $20 000)
UI/UX Від 2-х тижнів Від 4-х тижнів
Бекенд Від 2-х місяців Від 3-х місяців
Фронтенд Від 1-го місяця Від 2-х місяців
Тестування Від 2-х тижнів Від 3-х тижнів

Етапи, перелічені в таблиці, мають свою тривалість, але ми не додаємо часові проміжки один до одного, щоб отримати загальний термін. Річ у тому, що деякі процеси виконуються паралельно — задля оптимізації ресурсів. Тому зазвичай розробка MVP моделі CRM займає від 3 місяців, а FVP — від 6.


Досвід команди (вплив +/- 100%)

Багато хто навіть не здогадується, що на швидкість і вартість розробки найбільше впливає досвід ІТ-команди. CRM-системи — це не просто сайти, а комплексні рішення, де важливі знання галузі. Експертність розробників пришвидшує процес, адже такі компанії зазвичай мають власні напрацювання та знають ринок. Їхній досвід допомагає легко долати складнощі та забезпечує результативність.


Індивідуально розроблена CRM відкриває можливості для впровадження інноваційних функцій та процесів, що дадуть вам конкурентну перевагу на ринку. Звертайтеся до нас сьогодні, щоб випередити конкурентів!

Наступна стаття Що таке SaaS сервіс та коли він потрібен?
Попередня стаття GPT-4o для бізнесу: еволюція штучного інтелекту
Давайте обговоримо ваш проєкт
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше
Блог
#0000

Читайте також інші статті в нашому блозі

Що таке PWA: детальна інструкція зі зразками коду
26 Лют, 2024
PWA, або Progressive Web Apps, — це вебдодатки, які поєднали в собі все найкраще з вебсайтів і мобільних додатків. Схожі на нативні за своїм функціоналом, вони працюють на будь-якому пристрої, де є веббраузери.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Розробка CRM-системи на замовлення: вартість та терміни - Зображення №6
Аутсорс та аутстаф: різниця та особливості
20 Лип, 2023
Сучасні компанії зіштовхуються з потребою швидкого та ефективного розроблення програмного забезпечення та інших ІТ-проєктів.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Розробка CRM-системи на замовлення: вартість та терміни - Зображення №7
Крос-браузерна верстка — що це означає?
25 Лип, 2023
Крос-браузерна верстка — це методика створення вебсторінок, яка забезпечує правильне та однакове відображення сайту в різних браузерах та їх версіях.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Навіщо потрібна CRM-система: поняття, переваги, різновиди
22 Лют, 2024
CRM — це програмне забезпечення для автоматизації та керування взаємодією з клієнтами. Тут в електронному вигляді зберігаються всі дані про історію замовлень та продажів, про кожного клієнта та його уподобання, а також про попередні взаємодії бренду зі споживачем.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
 
Контакти
#0000

Готові розпочати? Зв'яжіться з нами!

Телефон:
+38 (096) 880 99 00
Адреса:

Україна, Житомир
вул. Вітрука 9в

Графік:

Пн – Пт 9.00 – 19.00

Телефон:
+48 570 337 815
Телефон:
+17 377 101 449
Адреса:

Poland, Warsaw, 00-842
Łucka street 15/204

Графік:

Пн – Пт 9.00 – 19.00

 
 
Зв'яжіться з нами
#0000

Залишилися запитання?

Будь ласка, заповніть форму нижче і наші спеціалісти зв'яжуться з вами якнайшвидше!
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше.