Адаптивний сайт: актуально та ефективно - Зображення №1
01

Адаптивний сайт: актуально та ефективно

Зміст:
Як вам стаття?
Дякуємо за відгук!
4.9
996 Переглядів

Сьогодні швидкість життя вища, ніж кілька десятків років тому, у зв'язку з чим час став одним із найцінніших ресурсів. Існування мобільних гаджетів дає можливість використовувати час з максимальною користю. Згідно з даними статистичних досліджень з кількох незалежних джерел, частка трафіку з мобільних пристроїв на сьогодні становить понад 75%, і найближчими роками ця цифра лише зростатиме. З цього випливає, що сайт без мобільної адаптації веде до постійної втрати користувачів.


Досягти коректного відображення сторінки сайту на різних мобільних пристроях можна кількома шляхами. Респонсив-дизайн та мобільна версія вебсайту – вже не актуальні, тому докладно на них зупинятись не будемо. У цій статті піде мова про адаптивну верстку сайтів.


Адаптивна верстка сайту

Адаптивний дизайн сайту підлаштовується під тип девайсу користувача. Для оптимального відображення на різних гаджетах (смартфонах, планшетах, ноутбуках, ПК) може бути розроблено декілька макетів.


Зверстаний таким способом сайт автоматично визначає тип пристрою, на якому відображається зараз, і реагує на ширину екрана. Усі елементи сторінки змінюють розмір та розташування таким чином, щоб забезпечити максимальну зручність для користувача без необхідності скролити або збільшувати окремі фрагменти. Другорядні блоки будуть приховані, ключові блоки виведені на передній план, кнопки збільшуються для полегшення навігації по сайту.


Переваги адаптивної верстки

На сьогодні саме така верстка є оптимальним рішенням для тих бізнесів, які прагнуть покращувати свою репутацію та користувацький досвід. Адаптивна верстка сайтів забезпечує кілька вагомих переваг у порівнянні з гумовою версткою або мобільною версією:

  1. Підвищення ранжування у пошуковій видачі. Наприклад, той же Google віддає перевагу сайтам з адаптивною версткою, вони легше індексуються роботами пошукових систем.
  2. Зменшення відмов користувача. Наприклад, якщо сайт на ПК зручний, а на мобільному — ні, користувачі можуть відмовитися від його відвідування.
  3. Зростання органічного трафіку. Сайтом, створеним для людей, цікавим та комфортним у користуванні, користувачі охоче ділитимуться, таким чином створюючи для вас безкоштовну рекламу та збільшуючи конверсії.

Крім того, на відміну від мобільних версій адаптивна верстка сайтів дозволяє обмежитися однією адресою, а не двома. Та й вся маса посилань буде зосереджена на одному ресурсі.


Вимоги та нюанси адаптивного дизайну

Як правильно робити адаптивну верстку? Під час створення макетів під мобільні пристрої існують певні тонкощі, дотримання яких гарантує коректне відображення:

  1. Відносність одиниць вимірювання для шрифтів та відступів між елементами. У процесі верстки використовуються не фіксовані розміри (кількість пікселів), а відсоткове співвідношення площі, яку займає елемент на екрані, до загальної площі екрана.
  2. Використання при верстці медіазапитів CSS. Вони дозволяють визначати різні стилі для різних розмірів екрана та забезпечують завантаження зображень пропорційно його розміру.
  3. Формат зображень. WebP або JPEG XR забезпечують хорошу якість за меншого розміру файлу, зменшують час завантаження сторінки.
  4. Використання SVG (Scalable Vector Graphics). SVG-іконки можуть змінювати розмір без втрати якості та чіткості.
  5. Бургер-меню. Це іконки у вигляді горизонтальних ліній, при натисканні на які відкривається меню доступу до основних розділів сайту.

У зв'язку зі стрімким збільшенням кількості відвідувачів сайтів з мобільних пристроїв, з'явилося таке поняття, як Mobile-First дизайн. У цьому випадку розробка починається з урахуванням мобільних пристроїв, а потім масштабується для великих екранів.


Для оптимізації швидкості завантаження в процесі верстки застосовується технологія АМР від Google, головна мета якої – пришвидшення завантаження змісту сторінок сайту на мобільних пристроях. Досягти цього вдається за допомогою використання спеціалізованих бібліотек HTML, CSS, JavaScript, які оптимізовані для максимально ефективного завантаження. Верстка за стандартами АМР зазвичай застосовується для новинних, блогерських та інших подібних сайтів, чий контент можна легко адаптувати під цей стандарт. Верстка із застосуванням цієї технології в результаті сприяє підвищенню позицій ресурса в пошуковій видачі, тому що Google враховує в тому числі і швидкість завантаження, а також покращує користувацький досвід.


Грамотне поєднання в процесі верстки сучасних інструментів та практик дозволяє створювати продукт, що повністю відповідає запитам сучасного користувача.


Діагностика якості адаптивності

Перевірити після верстки, наскільки працездатними на різних пристроях виявляться зверстані макети, можна на спеціальних сервісах. Один із них — Lighthouse, який є одним з інструментів Google.


Можливості та функції Lighthouse:

  • аудит вебсторінок за різними критеріями, наприклад, продуктивність завантаження, використання ресурсів, доступність сторінки, семантика HTML та інших;
  • формування звітів про продуктивність сайту, рекомендації щодо оптимізації картинок, мінімізації та об'єднання файлів CSS та JavaScript;
  • перевірка відповідності сторінки рекомендаціям пошукової оптимізації;
  • перевірка безпеки сайту або програми згідно з критеріями сервісу;
  • можливість використання командного рядка для автоматизації процесу аналізу сайту.

За допомогою Lighthouse можна аналізувати продуктивність сайту на мобільних пристроях, що особливо важливо у контексті адаптивної верстки.


Переваги співпраці з Asabix

Ми націлені на результат і для цього використовуємо найсучасніші практики та інструменти.


Верстка сайту ведеться з урахуванням усіх типів мобільних пристроїв, а також крос-браузерності та кросплатформенності. Це гарантує естетичний вигляд та працездатність на різних браузерах (Chrome, Firefox, Safari, Edge, IE) та платформах (Android, iOS).


Для забезпечення крос-браузерності в процесі верстки ми використовуємо кілька методів:

  • Тестування у різних браузерах, щоб переконатися, що всі функції працюють правильно та зберігається зовнішній вигляд ресурсу.
  • Використання при верстці стандартів W3C, дотримання рекомендацій щодо стилів CSS, макетів HTML та правильного використання JavaScript.
  • Для тестування готового продукту наші QA-спеціалісти використовують різні сервіси — browserstack.com, Lighthouse, а також реальні мобільні пристрої: iPhone, Samsung, MacBook, планшети та інші.

Замовляючи верстку у нас, ви отримуєте бездоганний сайт, адаптований під мобільні пристрої, який стане потужним інструментом для просування вашого бізнесу в інтернеті.

Наступна стаття Yii або Laravel: що краще для вашого проєкту?
Попередня стаття Скільки коштує створення інтернет-магазину?
Давайте обговоримо ваш проєкт
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше
Блог
#0000

Читайте також інші статті в нашому блозі

Yii або Laravel: що краще для вашого проєкту?
02 Січ, 2024
Завдяки технологічному розвитку, писати на PHP код з нуля тепер не обов'язково: існує безліч фреймворків — готових моделей, «шаблонів» для програмних платформ, серед яких найпопулярнішими стали Yii2 і Laravel. У чому їхня відмінність і який із фреймворків для створення продукту обрати? Розповідаємо та порівнюємо структури в цьому матеріалі.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Адаптивний сайт: актуально та ефективно - Зображення №5
Що таке PWA: детальна інструкція зі зразками коду
26 Лют, 2024
PWA, або Progressive Web Apps, — це вебдодатки, які поєднали в собі все найкраще з вебсайтів і мобільних додатків. Схожі на нативні за своїм функціоналом, вони працюють на будь-якому пристрої, де є веббраузери.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Адаптивний сайт: актуально та ефективно - Зображення №6
Навіщо потрібна CRM-система: поняття, переваги, різновиди
22 Лют, 2024
CRM — це програмне забезпечення для автоматизації та керування взаємодією з клієнтами. Тут в електронному вигляді зберігаються всі дані про історію замовлень та продажів, про кожного клієнта та його уподобання, а також про попередні взаємодії бренду зі споживачем.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
Крос-браузерна верстка — що це означає?
25 Лип, 2023
Крос-браузерна верстка — це методика створення вебсторінок, яка забезпечує правильне та однакове відображення сайту в різних браузерах та їх версіях.
ПЕРЕГЛЯНУТИ СТАТТЮ
 
Контакти
#0000

Готові розпочати? Зв'яжіться з нами!

Телефон:
+38 (096) 880 99 00
Адреса:

Україна, Житомир
вул. Вітрука 9в

Графік:

Пн-Пт 9.00 - 19.00

Телефон:
+48 570 337 815
Адреса:

Poland, Warsaw, 00-842
Łucka street 15/204

Графік:

Пн-Пт 9.00 - 19.00

 
 
Зв'яжіться з нами
#0000

Залишилися запитання?

Будь ласка, заповніть форму нижче і наші спеціалісти зв'яжуться з вами якнайшвидше!
Натискаючи кнопку "Відправити", ви погоджуєтеся з обробкою персональних даних. Детальніше.