Сьогодні можна часто почути думку, що попит на українське пережив бум в перші роки війни, а зараз він потроху спадає. Але річ у тому, що зараз український бренд це не тільки про сувеніри та подарунки. Це про повсякденність. Одяг, взуття, аксесуари, косметика, посуд, ювелірні вироби та багато іншого, до того ж якісні та стильні.
До українських брендів відносять ті, що виробляють в нашій країні й мають певну ідентичність. За нашими спостереженнями як компанії веброзробки, український продукт наразі дійсно має попит, як ніколи, а бренди виявляють неабияку стійкість в складні часи, перетворюючи виклики на нові можливості.
У чому привабливість українських брендів?
Українські бренди часто вирізняються сміливими та нестандартними ідеями щодо форм та матеріалів, чим і привертають увагу світових знавців моди. Це те, що так подобається західній аудиторії — можливість виразити свою індивідуальність. Їм до душі сучасна українська мода з її мистецькими нотками, що часто поєднує естетику різних епох і особливий підхід до техніки виконання. Серед виробників аксесуарів, одягу та товарів для дому особливо популярні такі українські бренди як: Etnodim, Ptakha, Bevza, VOVK, Rikky Hype, TM byMe, COOSH, The Coat by Katya Silchenko, Cher’17, Varenyky Fashion, Vita Kin, Foberini, Lelitka, GEPUR Snaked, Sleeper, Indposhiv Custom Suits, Yuliya Magdych, My Sleeping Gypsy, Gushka, Guzema Fine Jewelry, Kachorovska, the Lace, Kochut, Gunia, Yalanzhi Objects, Yasyk, Litkovskaya, Osha, Brunch Homeware, Мрії Марії, Coocoo Store, Woolkrafts, Woodstuff home та інші.
За кордоном особливий попит мають такі українські вироби, як одяг, посуд та товари для дому, а також сувеніри. В поєднанні з лаконічним європейським стилем такі унікальні дизайнерські речі просто-таки оживають. До того ж в українському виробництві заведено використовувати якісні матеріали: льон, дерево, кераміку.
Серед українських брендів є немало успішних прикладів того, як події в країні не змогли стати перешкодою для розвитку. Так, український виробник Etnodim, з яким ми співпрацюємо, один з перших зміг продавати вишиванку не тільки як святковий, а зручний повсякденний одяг в жіночому, чоловічому та дитячому гардеробі, Syndicate Original встиг розробити з американським репером Snoop Dogg власну колекцію одягу, а у 2023 році бренд Frolov отримав світове визнання, успішно представивши свою колекцію на Тижні моди в Нью-Йорку, що, до речі, було вперше і немало сприяло популяризації української моди.
Кожен з цих брендів має свою унікальну історію та силу, але саме звернення до джерел стало натхненням для багатьох українців. Деякі з брендів — це повноцінні соціальні проєкти, які відроджують і бережуть історичне мистецтво. Хороший приклад — наш партнер “Народний дім “Україна””, який продає вироби українських майстрів по всьому світі. Зараз також соціальними мережами ширяться захоплюючі історії українських дизайнерок та майстрів, які, усвідомивши тендітність життя, перетворили свої ресурсні заняття з гончарством, вишивкою чи моделюванням на повноцінну зайнятість і нарешті здійснили свою мрію. Враховуючи, що українці завжди відрізнялись своєю працьовитістю та винахідливістю, бізнес не міг не знайти нові шляхи навіть в таких умовах.
Долаючи відстань: новий рівень бізнесу
Вимушений переїзд в більш безпечні регіони або в іншу країну став викликом для локального бізнесу. Продавці та клієнти опинились в різних областях, а інколи й по різні боки кордону. Щоб не втрачати зв’язок, навіть невеликі бізнеси почали докладати зусиль до присутності в Інтернеті. В пригоді стала транскордонна електронна комерція, завдяки якій вірні клієнти змогли купувати улюблені бренди на світових маркетплейсах.
Багато брендів продовжили шукати більш креативні можливості розповісти про їх продукцію. Вони замовляли чи покращували свої сайти, налагоджували логістику. Міжнародне доставлення пропонує Укрпошта, кур'єрські служби DHL, FedEx, та сервіси Meest, Nova Poshta International. Українські бренди, які прагнуть розширити свою присутність на міжнародних ринках, оцінили також сервіс SkladUSA, що дозволяє відправляти товари консолідаційно, що значно дешевше, зберігати товари на складах в Європі та США та відправляти замовлення прямо звідти. Інколи також власники компаній самостійно перевозять невеликий обсяг товарів, особисто беруть участь в закордонних ярмарках і різних заходах.
Бізнесвумен, які зараз частіше презентують свою продукцію в інших країнах Європи, у своїх інтерв’ю відмічають, що наразі є зацікавленість зі сторони міжнародних підприємців до співпраці з українськими брендами. Звичайно, невизначеність, повітряні атаки, блекаути та перебої в виробництві є значною перешкодою, але адаптивні стратегії бізнесу допомагають долати труднощі. Іноді центри виробництва переміщувались в інші області, а осередком спілкування з клієнтами стали сучасні сайти інтернет-магазини з їх новими функціями. Розширювати аудиторію допомагали соціальні мережі, соціальна активність та навіть технології штучного інтелекту.
Магазини на долоні: сучасні технології
Особливо українські бренди тішить новий рівень технологій, який дозволяє переглянути весь каталог та замовити потрібний товар майже в будь-якому куточку країни. Цим можна завдячити українським операторам, які розширили досить доступну за ціною мережу 4G далеко за межі міст, та сучасній веброзробці. З кожним днем ІТ-технології вдосконалюються, і не за горами доступність покриття 5G, що нові можливості для онлайн-бізнесу.
“Ми спостерігаємо велику зацікавленість до всього українського. Через власний інтернет-магазин ми змогли продемонструвати, що вишиванка — не лише на свято, але й стильний повсякденний одяг, який чудово поєднується з іншими елементами гардероба. Швидкість та легкість сайту дозволила розмістити цілі галереї якісних фото, що продемонстрували це, і які чудово вплинули на продажі."
— Etnodim
Сайти створюють настільки швидкими та легкими, що без проблем містять великі якісні фотографії та навіть 3D огляди своїх товарів. Причому такі інтернет-магазини максимально адаптивні до різних екранів, оскільки за даними Statista у 2023 році 79,26% українців користуються інтернетом саме через смартфони, а за даними дослідницької компанії Gradus — 95%.
Це дійсно зручно, оскільки більшість інтернет-магазинів та маркетплейсів дозволяють купувати товари в один клік, і при цьому одразу їх оплачувати онлайн через інтеграцію з українськими та зарубіжними платіжними системами, в тому числі завдяки Google Pay та Apple Pay. Довіру до безпечності таких платежів підкріплює швидке доставлення обраного товару, а також можливість повернення чи заміни. Для українського e-commerce це більш в новинку, ніж для світу, але позитивний досвід таких покупок дає свої результати. Опинившись в іншому місті чи країні, користувачі продовжують вже онлайн купувати ті бренди, до яких звикли і яким довіряють.
Сучасна веброзробка дозволяє зробити такі покупки захищеними, а сайти — швидкими та зручними. Неабияке значення має обрана технологія, саме тому, до прикладу ми працюємо з фреймворком Laravel адже це світовий рівень веброзробки. Інтернет-магазини, відповідно до законодавства України та GDPR, мають бути оснащені надійним захистом конфіденційних даних клієнтів, особливо інформації про кредитні картки. Laravel має вбудовані механізми захисту від поширених кібератак, міжсайтових запитів як CSRF-токенів, SQL-ін’єкцій шкідливого коду та несанкціонованого доступу не свого рівня. Все це необхідно, щоб паролі користувачів зберігались надійно, доступу до їх платіжних даних не було, а дані замовлення лишались незмінними під час оплати. А за правильну конфігурацію та безпечні практики кодування відповідає найнята команда веброзробки.
Український e-commerce сьогодні
Щодо розвитку сектору онлайн-продажів, то після логічного спаду 2022 року, а 2023 року обсяг електронної комерції в Україні почав зростати та склав 151 млрд грн, що на 17% більше, ніж 2022-го. А згідно з прогнозами Statista, році дохід на ринку електронної комерції України сягне $1755,00 млн у 2024 році й $4865,00 млн до 2029 року, та матиме 9,8 млн користувачів!
Це гарна новина, і також вона означає, що цифровий ринок стане ще більш конкурентним. Саме тому можна помітити, як багато сил українських брендів стали спрямовувати на активну присутність в Інтернеті, а не тільки в каталогу маркетплейсів.
Бізнес без обмежень: нові технології
Сьогодні власний сайт здатний стати не тільки маркетинговим, але й потужним бізнес-інструментом з технологіями ШІ. Товар не губиться серед тисячі інших, а вишуканий дизайн та до пікселя продумана навігація — це перевірені методи конверсії відвідувачів в реальних покупців. Маркетплейси можуть бути чудовим першим кроком для бізнесу, але все-таки мають обмеження.
В першу чергу це залежність від алгоритму, коли продажі раптово зупиняються в один день, а що відбувається — не зрозуміло. Реклама і знижки не допомагають, і виявилось, що змінились деякі алгоритми. Бізнес не завжди від цього захищений, оскільки відомі випадки, коли виробники з інших країн копіюють фото чужих виробів, виготовлять та продають в декілька разів дешевше щось подібне, а маркетплейс блокує не плагіаторів. Також на маркетплейсах ще недосконала система подачі скарг, і іноді через недоброзичливих чи найнятих конкурентами покупців страждає рейтинг добросовісних брендів. Тому на практиці виявляється вигідно комбінувати цей канал продажу з сайтом, який є власністю бренду та дозволяє контролювати свій імідж.
Сайт — не просто вітрина
Власний сайт здатний розповісти про продукти та бренд значно більше, ніж оффлайн продавець чи сторінка на маркетплейсі, і зі зворотного боку, це джерело детальної інформації про клієнтів та їх уподобання. Для його високих позицій в пошуковій видачі існує немало сучасних інструментів, куди входить контекстна реклама та сучасні SEO-практики.
В соцмережах українські бренди будують свої лояльні спільноти та самі активно беруть участь в житті країни, долучаються до різних проєктів й ініціатив. До прикладу, Etnodim зміг спільними зусиллями зібрати понад 1 млн гривень на допомогу ЗСУ, не відстають і інші відомі бренди. Важливе значення має і те, що вони віддають перевагу виробництву з місцевих матеріалів, надають робочі місця, сплачують податки. Те, що українські бренди сьогодні ще більше підтримують українську мову та цінності, стало відображатися і в їх маркетингу, а перехід з соцмереж чи гугл пошуку на охайний, професійний сайт говорить вже про рівень бренду.
За дослідженням Стенфордського університету 75% користувачів визнають, що роблять судження про довіру до компанії саме на основі дизайну її вебсайту. Легкі “витончені” шрифти, “чиста” інтуїтивна навігація, дивовижна швидкість сайту при його наповненні фото товарів з великою роздільною здатністю, де можна розгледіти кожну деталь — це також майстерність. За найкращими сайтами, як за дивовижними виробами — талановита команда розробки та вірно обраний інструмент.
“Технології — це те, що рухає бізнес вперед. Тому, ми допомагаємо українським брендам формувати власні історії успіху.”
— Asabix
Так, улюблений нами Laravel — не просто фреймворк, а ціла філософія розробки, яка ставить на перше місце вишуканість, простоту та силу, що так співзвучне з українським. Laravel дозволяє поєднати технологічну досконалість з креативним підходом, щоб користувачі могли насолоджуватися естетикою бренду.
Інтернет-магазини, CRM та ERP системи, побудовані на цьому фреймворку, ефективні та відповідають світовим стандартам. Окрім вбудованих можливостей для SEO-просування, у Laravel безліч готових інструментів та бібліотек для розробки найрізніших функцій, які тільки можуть знадобитися інтернет-магазину. А вони знадобляться з ростом бізнесу, коли кількість замовлень стане переважати можливості маленького цеху, і знадобиться і склад, і вебрішення для логістики. Вебпродукти при цьому мають легко адаптуватися до зростання бізнесу і надавати можливості інтеграції з іншими системами.
Але технології пішли ще далі: сьогодні в продажах і маркетингу неочікувано став помічником штучний інтелект.
ШІ: майбутнє відбулось
Можливості ChatGPT здивували вже немало людей, але не всі знають, що їх вже активно залучають в бізнес-процесах. Такі передові команди, як Asabix, інтегрують технології штучного інтелекту в інтернет-магазини та різноманітні системи, щоб надати вебпродуктам унікальні можливості. Це такі новітні функції GPT, як AI чат-боти для підтримки клієнтів, генерації ідей та контенту, персоналізованих пропозицій для клієнтів, автоматичного e-mail маркетингу, аналізу конкурентів та багато іншого.
Кожного дня можливості GPT зростають, і в інтернет-магазинах все частіше з’являються нові цікаві функції. Це вже не тільки про створення власного дизайну вишивки чи замовлення сорочки з орнаментом-кодом імені. Це віртуальні примірочні, підбір стилю по фото за допомогою ШІ, значно ширші можливості індивідуального пошиву, підказки щодо техніки виконання, персоналізовані розумні поради й підбір додаткових товарів, які б пасували до основного, і це далеко не все. GPT здатний розпізнати образи, згенерувати реалістичні зображення моделей в різних ракурсах, надати детальні поради з сучасної моди та зімітувати спілкування з живим менеджером.
Щобільше, в поєднанні з ШІ сайт на Laravel стає не просто вітриною бренду, а джерелом інсайтів. GPT здатний аналізувати дані Google Analytic про поведінку користувачів сайту, а саме їх історію переглядів, пошукові запити та історію покупок, а також сегментувати користувачів за їх інтересами, демографічними даними та уподобань. Така структурована інформація стає основою для прийняття важливих бізнес-рішень щодо маркетингових кампаній та прогнозування попиту.
Підсумовуючи
Ми віримо, що українські бренди мають величезний потенціал, а технології здатні змінити світ. Наша місія — допомогти вам розкрити цей потенціал за допомогою надійних вебрішень, без яких вже неможливо уявити сучасний бізнес. Вірні стратегії допомагають українському бізнесу і пережити складні часи, і ставати достатньо сильними для впевненого успіху в майбутньому
Читайте також інші статті в нашому блозі
![Як ІТ-технології допомагають українським брендам? - Зображення №5 Як ІТ-технології допомагають українським брендам? - Зображення №5](/storage/media/1733/6618f646976e2_4-(2).jpg)
![Як ІТ-технології допомагають українським брендам? - Зображення №6 Як ІТ-технології допомагають українським брендам? - Зображення №6](/storage/media/1690/65e6d53c6e42c_1707382285-compress.jpg)
Готові розпочати? Зв'яжіться з нами!
Україна, Житомир
вул. Вітрука 9в
Пн – Пт 9.00 – 19.00
Poland, Warsaw, 00-842
Łucka street 15/204
Пн – Пт 9.00 – 19.00