
Скрам є комплексом операцій, дій, артефактів і ролей, на яких базується реалізація проектів різної масштабності і складності. Система еластична і дозволяє вносити будь-які зміни безпосередньо під час розробки проекту не завдаючи шкоди якості кінцевого продукту. Таким чином, можна зробити саме той проект, який потрібен замовнику з тим набором функцій, які є для нього актуальними і необхідними.

Принципи SCRUM
Скрам є командним процесом, в якому важливо підтримувати ефективність взаємодії між її членами, незалежно від виконуваних ролей і ієрархічних рівнів. Раніше командна робота в нашій компанії репрезентувалась у вигляді водоспадного методу розробки (waterfall). Повністю ми не відмовилися від даного підходу, але на багатьох проектах перейшли на SCRUM.
Щоб підвищити результативність роботи над проектами в нашій компанії, ми впровадили принципи і інструменти скрам, а саме:
- Взаємодія людей і правильне міжособистісне відношення визначає результативність наших дій і якість кінцевого продукту;
- Завдання виконуються малими командами, так як їх зручно моніторити і вибудовувати нормальні робочі відносини;
- Оцінюємо результати роботи всієї команди, а не окремого виконавця;
- Безперервно розвиваємо і самовдосконалюємо команду в цілому і її окремих членів;
- Наші дії здійснюються ітераціями (невеликими спринтами).
Артефакти, які ми використовуємо
SCRUM - це безперервне навчання і адаптація до мінливих чинників. У Asabix система структурована таким чином, щоб проектні команди могли швидко і без стресу адаптуватися до вимог поставлених завдань і внесеним замовником змін. Для цього ми використовуємо певний комплекс артефактів, що дозволяють досягнути гарних результатів в усіх напрямках.
Беклог продукту
Ми з замовником (або замовник самостійно) представляємо беклог продукту у вигляді переліку загальних ідей про продукт, які з часом доповнюються і стають більш конкретними і деталізованими. Пропоновані нами ідеї охоплюють властивості продукту, можливості і методи поліпшення, виправлення недоліків.
Grooming
Проведене нами упорядкування беклога необхідно для того, щоб була можливість приєднати, прибрати або розбити окремі елементи беклога конкретного продукту. Так ми можемо давати нові оцінки факторів, змінювати послідовність елементів, так само як і прояснити вимоги до поставленого завдання, над яким працюємо.
Jira
За даним інструментом ми фіксуємо і оцінюємо прогрес розробки проектів. Це дозволяє нам визначити динаміку ефективності та прозорості комунікації всередині команди, поліпшення організації роботи та концентрації на рішенні поставлених завдань. Jira в нашій компанії ґрунтується на спринті і підтримує їх інтерактивну розробку і підтримку.
Керування спринтом
- Планування спринту - беруть участь всі члени команди. Спільно вирішуємо, що і як зробити для виконання запланованого проекту;
- Оцінка в story points - визначаємо оцінку для кожної історії користувача (user story) з точки зору складності, витраченого часу і ризиків.
- Velocity - визначаємо швидкість, з якою робоча команда виконує один спринт;
- Продуктивність - розраховуємо на момент закінчення спринта на основі кількості завершених елементів;
- Дошка зі стікерами - дошка, розділена на три стовпці зі стікерами: Завдання, В роботі, Завершення. Щодня в міру виконання робіт, змінюємо стікер в потрібний статус. Це дозволяє нам контролювати реалізований обсяг;
- Презентації в кінці кожного спринту - команда демонструє роботу, так як одним з основних принципів Scrum є, те, що в кінці кожного спринту, повинен вийти зрозумілий і робочий функціонал, який приносить користь;
- Ретроспектива - проводимо огляд спринту, виявляємо 2-3 недоліки , визначаємо методи їх вирішення.
Кожен день ми проводимо daily meeting. На цих скрам нарадах ми обговорюємо завдання і приймаємо рішення про способи їх реалізації протягом спринту (2 тижні). Daily meeting займає не більше 15 хвилин і основним завданням є з'ясувати на якому етапі кожен учасник і чи є якісь проблеми на шляху реалізації того чи іншого функціоналу.
Результати впровадження артефактів скрам
Впровадження в компанії скрам дозволило нам ефективно планувати свою діяльність і визначити оптимальні шляхи досягнення якісного результату, а саме:
- Додало прогнозованості;
- Збільшили швидкість роботи команди в цілому і окремих членів;
- Навчилися правильно планувати робоче навантаження;
- Кожен член нашої команди точно знає своє завдання і не відволікається на інші;
- Зменшили рівень стресу і хаосу в процесі розробки проектів;
- Підвищили якість кінцевого продукту;
- Не допускаємо зривів за термінами здачі.
В результаті впровадження SCRUM команди в студії web-розробки Asabix працюють більш злагоджено, чітко і швидко.
Статті, які можуть вас також зацікавити


Готові розпочати? Повідомте нас про це!
Україна, Житомир
вул. Вітрука 9в
Пн-Пт 9.00 - 19.00
Poland, Warsaw, 00-842
Łucka street 15/204
Пн-Пт 9.00 - 19.00